RAINBOW - forum

Forum ekipy RAINBOW - Elitarnej Jednostki ASG z Jaworzna
Teraz jest Wt 21 maja, 2019 13:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N 17 maja, 2015 18:16 
Offline
podawacz kulek

Dołączył(a): Cz 12 wrz, 2013 08:27
Posty: 2
Miejscowość: Sosnowiec
Paru chłopaków prosiło o wstawienie więc wrzucam temat :D zbierajcie się i wpadajcie :)

Powstanie Zamojskie IV 24.05.2015 Kamionka Rogoźnik

Tym razem wprowadzamy dość istotne zmiany: pierwsza to karty ran i wynikająca z nich duża rola medyków, drugie to ograniczenie amunicji. Szczegóły poniżej. Pomimo groźnie wyglądającego opisu rozgrywka nie będzie zbyt skomplikowana. Niemniej jedna proszę o dokądne zapoznanie się z zasadami gry, zwłaszcza w zakresie ran i ograniczenia amunicji.

koordynacja rozgrywki: Archie i 1. Śląsko – Dąbrowski Korpus Airsoftowy „Duchy”
Miejsce: Kamionka Rogoźnik (dojazd https://www.google.pl/maps/dir/50.376792...647682!3e0

Płatne:7 zł na miejscu. Proszę przygotować zgodne, reszty nie wydajemy. Impreza nie jest wydarzeniem komercyjnym. Pieniądze zostaną przeznaczone na pokrycie kosztów związanych z przygotowaniem materiałów niezbędnych do przebiegu gry.

Rys historyczny:
Tuż po objęciu władzy na Zamojszczyźnie przez niemiecką administrację cywilną i SS, zaczęto tu ściągać znaczne ilości sił policyjnych i wojskowych. Miały one różne zadania: prewencyjne, represyjne, odwetowe, likwidowania polskiego oporu oraz grabieży produktów rolnych. Z terenów Zamojszczyzny zamierzano również wysiedlić wszystkich Polaków. W tej sytuacji wzmocnił się polski opór, który na tych terenach zaczął działać tuż po przegranej kampanii wrześniowej. Niektórzy chłopi z zagrożonych wsi zaczęli zabijać żywy inwentarz i niszczyć płody rolne, aby nic nie zostawić Niemcom, a następnie opuszczali domy.

Pomimo tego przez cały rok 1942 Niemcy przygotowywali się do wdrożenia planów osadniczych, wynikających z realizacji założeń Generalnego Planu Wschodniego. Chłopów wywożono do Niemiec na roboty przymusowe lub mordowano, część ludności polskiej była przygotowywana do germanizacji. Wysiedlenia rozpoczęły się w nocy z 27 na 28 listopada 1942. Była to pierwsza akcja przeprowadzona w ramach tzw. Wielkiego Planu (niem. Grosse Planung), będącego częścią Generalnego Planu Wschodniego. Kolejne wsie były otaczane, ludność była spędzana w jedno miejsce, a następnie przeprowadzano segregację – część osób przeznaczano do zniemczenia, część do robót przymusowych, ale większość wywożono do obozów koncentracyjnych lub niekiedy mordowano na miejscu. Na miejsce byli przywożeni koloniści niemieccy, np. z Besarabii, bądź ukraińscy. Przejmowali opuszczone gospodarstwa, zostali uzbrojeni i umundurowani, dano im władzę nad pozostałymi Polakami.
Oddziały Armii Krajowej i Batalionów Chłopskich żywiołowo zaatakowały zasiedlane wsie, linie komunikacyjne, posterunki policji oraz formacje i komisje dokonujące wysiedleń.
Na szeroką skalę palono zasiedlone przez kolonistów wsie, największą tego typu akcją było spalenie wsi Cieszyn, podczas której zginęło około 160 kolonistów. W lutym 1943 na Zamojszczyźnie było zgrupowanych kilka tysięcy partyzantów, nie licząc uczestników chłopskiej samoobrony.
Wydarzenia te wywołały duży niepokój wśród niemieckich dowódców. Określili je jako „powstanie zamojskie”, które zagraża nie tylko akcji osiedleńczej, ale całej III Rzeszy. (źrólo: Wikipedia)

Zasady ogolne
1. Stylizacja nie jest obowiązkowa ale bardzo mile widziana
2. Rejestracja 8.00-8.30, 8.30 – odprawa i 9.00 wyjście w teren na spóźnialskich nie czekamy.
3. Pirotechnika tak – tylko i wyłącznie atestowana – pokazujemy przy rejestracji lub podczas odprawy
4. Limit amunicji – TAK tylko 3 mid/low/real capy. Hicapy zostawiamy w domu
5. Moc replik <460 auto; powyżej 460 semi będzie chrono
6. Wiek 16 + – Niepełnoletnich proszę podać przy zgłoszeniu, obowiązkowo zgoda rodziców, którą zostawiamy podczas rejestracji u organizatorów – po imprezie jest do zwrotu.
7. Minimum aby gra się odbyła 80 osób. max 120
8. Zgłoszenia: tylko mailowo, na adres korpus.duchy[maupa]gmail.com:
strona konfliktu, nick, ekipa, N (jeśli niepelnoletni), ewentualna stylizacja (wpisać stronę, na którą się stylizujecie. Gdyby zaszła konieczność przerzucenia kogoś do strony rpzeciwnej wy zostajecie po stronie na ktorą się stylizujecie.)
9. Termin zgłoszeń – 19 maja

Zasady szczegółowe:
1. Full Kontakt z opcją poddaj się
2. Respy: TAK po obu stronach resp główny 10 minut od dojścia do respa - prawdopodobnie po 1 na stronę.
3. Medycy TAK, ilość – uzależniona od graczy prawdopodobnie 1 medyk/10 graczy. Nie więcej niż 5 na stronę
4. Karty ran
Każdy uczestnik losuje kartę trafienia przed grą i chowa ją w łatwo dostępnym miejscu. Karta jest zaplombowana i może zostać otwarta dopiero w momencie trafienia (niedopuszczalne jest sprawdzanie wcześniej treści karty). Treść karty decyduje o poziomie obrażeń oraz o miejscu zranienia (punkt fizycznego trafienia kulką nie ma znaczenia!).
5. Opatrywanie ran
Opatrzenie rany polega na założeniu opatrunku na zranioną część ciała. Do opatrunku musi zostać zużyty cały pakiet opatrunkowy (niedozwolone jest używanie odcinków bandaża). Opatrunek musi być założony poprawnie i pewnie, jeśli opatrunek spadnie lub zsunie się rana ponownie zaczyna krwawić i ranny powinien zachować się tak jak przy trafieniu (zgodnie z poprzednio wylosowaną kartą).

6. Zranienie
Każde trafienie w ciało lub elementy oporządzenia liczy się jako trafienie. Trafienie w broń eliminuje tą broń z walki. Uzywamy bocznej lub wracamy na respa

Trafienie jedną serią liczone jest jako jedno trafienie. W momencie trafienia należy upaść wyciągnąć czerwoną szmatę i odplombować kartę trafień.
Każde kolejne trafienie oznacza śmierć i zejścia na respa.
Dopuszczalne jest użycie hasła "poddaj się" w sytuacji gdy zaskoczymy przeciwnika z bardzo bliskiej odległości w sposób jednoznacznie uniemożliwiający mu obronę (jeśli ktoś sie nie podda ryzykuje trafienie z bliskiej odległości) W takiej sytuacji deklaracja liczy się jako trafienie i "trafiony" losuje kartę.
W przypadku kolejnego trafienia (jeśli już raz zostaliśmy opatrzeni) schodzimy na respa.

7. Rodzaje ran:
RL – rana lekka
RL może opatrzyć każdy inny żołnierz. Jeśli jest to rana kończyny można opatrzyć się samemu nie używając ranionej kończyny. Rany korpusu i głowy może opatrzyć jedynie inny żołnierz.
Ranny może się komunikować (głosem, przez radio itp). Jeśli ranna jest kończyna nie może jej używać, jeśli rana jest w korpus lub głowę nie może się poruszać w postawie wyprostowanej (może się czołgać lub poruszać "na czworaka").
Po opatrzeniu ranny z RL wraca do walki w pełni sprawny.
Jeśli rana nie zostanie opatrzona w ciągu 5 minut zmienia się w Ranę Ciężką tego samego miejsca.

RC – rana ciężka
Opatrzyć ją może jedynie wykwalifikowany medyk. Nie można się poruszać, poza odczołganiem się w promieniu 1 m. Nie można używać radia, można krzyczeć.
Opatrzony ranny pozostaje na polu walki 5 minut od momentu opatrzenia, nie może strzelać ale może być odtransportowany poza linię frontu w bezpieczniejsze miejsce. Po 5 minutach wraca do walki.
Jeśli w ciągu 10 min rana nie zostanie opatrzona ranny ginie i schodzi na respa

8 wymagane wyposażenie
- replika ASG
- okulary/gogle
- bandaż osobisty min 4 m po zejściu na respa bandaż zwijamy i możemy wykorzystać w dalszej grze.
- zegarek
- czerwona szmata - najlepiej kamizekla odblaskowa

9 moździerze
w grze zostanie użyty "moździerz". Zasada działania jest prosta: drużyna wyposażona w moździerz rusza w teren z jednym z organizatorów wyposażonego w granaty GR2. W przypadku użycia moździerza ustawiamy go w pozycji strzeleckiej i wskazujemy cel (nie dalszy niż ok 50 metrów). Organizator udaje się we wskazanym kierunku i rzuca określoną ilość granatów w kierunku wskazanego celu

10. Samoloty: do dyspozycji strony niemieckiej będą samoloty rozpoznawcze. Dowódca niemiecki wyznacza rejon "przelotu" a jeden z organizatorów udaje się w wyznaczony teren i przekazuje informacje niemieckiemu dowództwu co się dzieje na tym terenie. Czas lotu 15 minut

11. Niszczenie obiektów
- lotnisko i Obóz Wysiedleńców - można zniszczyć wysadzając petardę przy samolotach lub w wyznaczonym miejscu Obozu (W przypadku lotniska należy zniszczyć najpierw samolot potem lotnisko )
- linia kolejowa to rozwinięta taśma ostrzegawcza. wysadzenie torów polega na przyklejeniu petardy do taśmy i jej odpaleniu. W przypadku gdy taśma nie zostanie przerwana wybuchem należy zerwać taśmę. Linię kolejową można niszczy 1 raz w ciągu 30 minut.
UWAGA:
Niemcy musza utrzymać (lub w wypadku zniszczenia naprawiać) linie kolejową. Naprawa linii polega na związaniu przerwanej taśmy. W przypadku trwałego uszkodzenia linii zadanie wysiedlenia polskich mieszkańców się nie uda.

12 Gra toczy się bez przerw:
Zadania Niemców:
- ochraniać linię kolejową, Obóz Wysiedleńców, lotnisko
- wysiedlić polską ludność z wiosek by mogli je zasiedlić niemieccy koloniści. Wysiedlenie polega na zajęciu wioski i utrzymaniu jej przez godzinę zegarową. Do wysiedlenia są 3 wioski.

zadania partyzantów:
- niszczenie linii kolejowej (ale bez przesady nie rwiemy taśmy co 10 cm - można zniszczyć raz na 30 minut)
- zniszczenie lotniska i Obozu Wysiedleńców
- obrona polskich wiosek przed wysiedleniem

13 ograniczenia:
amunicji/magazynków
podczas gry używamy tylko:
- 3 mid/low capów hicapy zostawiamy w domu[\b]
[b]można doładowywać w każdym momencie ale nie można posiadać większej ilości magazynków w trakcie gry.
Wyjątkiem są repliki rzeczywistych kaemów np M249 PKM - one mogą mieć po 1 hi capie 300 kulek. Natomiast żadnych drumów boxow i innych bezdennych zbiorników na kulki nie przewidujemy.
repliki broni z okresu II wojny światowej mogą mieć 1 hi capa zasypanych maksymalnie 200 kulkami. Ładowanie takich magazynków tylko za pomocą szybkoładowarki!

Punktacja
Każde wykonanie zadanie będzie punktowane. Ilośc punktów za wykonanie konkretnych zadań zostanie podana bezpośrednio dowódcom obu stron przed rozpoczęciem gry, do których będzie należało określenie priorytetów dla podległych im oddziałów.

Bezpieczeństwo:
Jako koordynatorzy rozgrywki nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za osoby biorące udział w zabawie, a nasza rola jest tylko i wyłącznie organizacyjna. Każdy bierze odpowiedzialność za swoje czyny i krzywdę wyrządzoną innym.
Zastrzegamy sobie prawo do nie przyjęcia zgłoszenia na manewry od konkretych osób / ekip jeżeli uznamy, że ich obecność będzie niosła szkodę dla ogólu graczy lub szkodę dla rozgrywki.
Zastrzegamy sobie również prawo do wyrzucania osób bezpośrednio z rozgrywki, które nie będą stosować się do moich poleceń bądź nieprzestrzegać podstawowych zasad bezpieczeństwa, fairplay i airsoftu.
Jako koordynatorzy nie bierzemy odpowiedzialności za poniesione urazy lub uszczerbki na zdrowiu grających – apelujemy jednak o przestrzeganie wszelkich norm nie tylko bezpieczeństwa, ale także kulturalnego zachowania, poszanowania miejsca spotkania jak i osób postronnych mogących się pojawić podczas rozgrywki. Jeżeli na terenie rozgrywki pojawi się "cywil" bezzwłocznie należy powiadomić wszystkich poprzez PMR'ke, głośnym okrzykiem "wstrzymać ogień cywil".
Pamiętajcie - udział w takich zabawach jak AS jest związany z ryzykiem uszczerbku na zdrowiu, dlatego trzeba się liczyć z ryzykiem i odpowiednio je niwelować.
Zapisując się akceptujesz dla powyższe zasady.

Pełna lista na forum duchów - http://f.1sdka.pl/showthread.php?tid=489


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL